معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:جهت گیری نمایشگاههای استان باید به سمت برگزاری نمایشگاههای تخصصی برود.
غلامرضا دیزج نژاد در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارداشت: با تخصصی شدن نمایشگاه ها مشتریان خاص و دایمی برای محصولات استان ایجاد شده و جای مشتریان گذرا را می گیرند.
وی همچنین بر جلوگیری از حضور شرکت های ضعیف و با کالاهای با کیفیت نامناسب در نمایشگاه ها تاکید کرد و افزود: می توان با فروش و صدور کالاهای با کیفیت از طریق نمایشگاههای استان در کشورهای همسایه، نام آذربایجان غربی را در زمره اهداف خرید شرکت ها و شهروندان کشورهای همسایه قرار داد.
دیزج نژاد در ادامه از تثبت برند نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران به نام این استان خبر داد و عنوان کرد:این اقدام فرصت خوبی برای استان است تا زمینه ای را در راستای جلب مشتریان دایمی و خاص برای محصولات تولیدی فراهم کند.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: نمایشگاهها باید با توجه به ظرفیت های ملی و استانی برگزار شوند تا بتوانند با جذب بازارهای خوب، برای صادرات کالاهای ما موثر باشند.
دیزج نژاد در ادامه با تاکید بر حضور توانمند شرکت ها در نمایشگاههای بین المللی گفت: البته زمان برگزاری نمایشگاهها باید مدیریت شود تا شرکت های فعال و توانمند کشور در نمایشگاهها حضور یابند.
نمایندگان بخش خصوصی نیز در این جلسه خواستار رفع برخی موانع مربوط به توسعه صادرات غیرنفتی استان شدند و پیشنهاداتی مانند تامین و مساعدت مالی بنگاهها و واحدهای صادرات محور استان، اصلاح و تجهیز زیرساخت های حمل و نقل، ساماندهی گمرک تمرچین و حمل یکسره کالاهای صادراتی استان به اقلیم کردستان را مطرح کردند.