image_pdfimage_print

 jpg-42858

استاندار آذربایجان غربی وجود مشکلات بخش حمل و نقل را یکی از مهمترین موانع توسعه صادرات غیرنفتی استان دانست.

قربانعلی سعادت در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه توسعه زیرساخت های حمل و نقل و ساماندهی پایانه های مرزی در جهت توسعه و تسهیل در صادرات استان ضرورت دارد افزود: نظارت دقیق، توسعه زیرساخت های حمل و نقل و ساماندهی پایانه های مرزی از مهمترین عوامل توسعه صادرات غیرنفتی در استان است.

وی ادامه داد: برای بررسی موانع و مشکلات مربوط به صادرات و ساماندهی ناوگان حمل و نقل ایجاد یک تشکل با هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه های در استان ضروری است و مسئولان باید اقدامات لازم در این خصوص را هر چه سریعتر انجام دهند.

سعادت همچنین با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صادرات استان عنوان کرد: بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی در امر صادرات باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

لزوم برنامه ریزی اصولی برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاههای بین المللی در توسعه روابط تجاری استان با کشورهای همجوار موثر است افزود: باید برای برگزاری نمایشگاههای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که توسط آذربایجان غربی در کشورهای همسایه انجام می‌گیرد برنامه ریزی های دقیق و اصولی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نمایشگاههای بین المللی استفاده حداکثری شود گفت: با پررنگ کردن نقش نمایشگاههای بین المللی ارائه محصولات و توانمندی های استان در کشورهای منطقه، می توان موقعیت تجاری استان در بازارهای هدف را حفظ و ارتقابخشید.

سعادت اجرای صحیح مقررات صادراتی، نظارت دقیق و شفافیت بیشتر را در رفع موانع و مشکلات صادرات غیرنفتی استان مهم ارزیابی کرد و یاد آور شد: باید با در نظر گرفتن شرایط کشور و استان و همچنین لحاظ کردن مشکلات مربوط به صادرکنندگان استان، گام های جدی در جهت رفع موانع صادراتی برداشته شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر فعال سازی دفتر تجاری آذربایجان غربی در اقلیم کردستان نیز تاکید و اعلام کرد: شفاف سازی در فضای صادراتی و وارداتی نیز از جمله اقداماتی است که باید در راستای توسعه صادرات از استان انجام گیرد و در این خصوص همکاری تمامی نهادها لازم و ضروری است.

خبرگزاری مهر