به گزارش نشریه الکترونیکی نگاه؛ سید هادی بهادری گفت: طرح راه آهن ارومیه –مراغه که که ۱۵ سال با سرعت کند اجرا می شد یکباره از سال ۹۵ شتاب گرفت و ریل گذاری آن با یک ماه تاخیر در مهر ماه به اتمام رسید و اکنون در مراحل نهایی راه اندازی است.
وی افزود: طبق قول هایی که مسئولین داده اند تا پایان دی ماه این پروژه افتتاح خواهد شد ولی حدود ۱ ماه تاخیر در افتتاح پیش بینی میر گردد که تاخیر در انتقال زیرکوب به محل پروژه دلیل اصلی آن است و اکنون گروه روسازی به سرعت در حال تکمیل نواقص می باشد.
عضو کمسیون عمران مجلس افزود: اکنون تکمیل جاده دسترسی از مسیر جاده اصلی اشنویه و زیرکوبی، مهمترین نواقص این پروژه می باشند.
بهادری ضمن تاکید بر اینکه در مراحل نهایی، کنترل کیفیت بسیار مهم است و قطعا تست سرعت انجام خواهد شد افزود: ادامه مسیر این ریل تا ایستگاه بعدی در کنار جاده چی چست ۳ گزینه تعیین شده که توسط مشاور در حال مطالعه و بررسی است تا گزینه ی مناسب تری برای ایستگاه بعدی انتخاب شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: که قطار سریع السیر ارومیه-تبریز با پیگیری های فراوان در جدول ۲۰لایحه ی بودجه ۹۷ گنجانده شده و مطالعات امکان سنجی این خط نیز آغاز شده است.