image_pdfimage_print

Fileنشست تخصصی نقش روابط عمومی و رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

به گزارش نشریه الکترونیکی نگاه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در این نشست که با حضور مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه های استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر نقش بی بدیل رسانه و روابط عمومی ها در تحقق دموکراسی و توسعه، گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه روز اقتصاد کشور است و قابلیت تعمیم به همه سال های اقتصاد ایران را دارد.

ناصر حضرتی با اشاره به رویکردهای اقتصاد مقاومتی، افزود: مطابق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، تأمین رشد پویا، بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله از اهداف و برنامه های پیش روی اقتصاد مقاومتی است

وی به برنامه های اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: اصلاح مسیر حرکت اقتصاد ایران از شرایط فعلی به سمت رویکردهای اقتصاد مقاومتی، نیازمند تغییرات جدی در سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی است که بخش عمده‌ای از آن در قالب بندهای مختلف سیاست‌های کلّی اقتصاد مقاومتی تبیین شده است.

رئیس خبرگزاری ایرنا در آذربایجان غربی نیز که به نمایندگی از رسانه های استان در این نشست تخصصی با اشاره به نقش مردم، دولتمردان و سیاست گذاران در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی، افزود: هیچ برنامه اقتصادی بدون همراهی همگانی به سرانجام نمی رسد و نقش رسانه و روابط عمومی در  تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی برجسته تر است.

حسن فاخری با بیان اینکه نظام رسانه ای  باید معنای اقتصاد مقاومتی را برای مردم و مخاطبان تبیین کند؛ اظهار داشت: گفتمان سازی در جامعه از نیازهایی است که هم از سوی مخاطب و هم از سوی سیاست گذاران دنبال می شود.

نماینده روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان و مدرس ارتباطات و روابط عمومی نیز در این نشست تخصصی با تأکید بر لزوم آشناسازی توده های مردم با مفاهیم پایه اقتصادی، گفت: تا زمانی که نظام آموزشی و رسانه ای ما در آموزش اصول و مبانی اقتصاد به آحاد جامعه موفق نباشند نمی توان انتظار همراهی و همدلی مردم را در بحث تحقق سیاستهای طولانی مدت اقتصادی داشت.

شفیع بهرامیان اعتمادسازی، شفاف سازی، مخاطب شناسی، سیاست زدایی از چهره اقتصاد، ترویج فرهنگ مطالبه گری و نظارتی رسانه‌ها، تدوین نظام نامه جامع مسئولیت اجتماعی برای رسانه  و روابط عمومی، آموزش و پیاده سازی خبرنگاری و گزارشگری توسعه، توجه و بازنشر فرایندها بجای رویدادها، جریان سازی به جای دنباله روی از جریانات، توجه به نیازهای مخاطب برای اقناع سازی، التهاب و ابهام زدایی از اصطلاح اقتصاد مقاومتی، انطباق اقتصاد مقاومتی با سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، اطلاع رسانی درست پیامدهای اجرای این سیاست و محرم دانستن مردم در آگاهی از این نتایج، نقد منصفانه و نظارت درست و مطالبه گرانه از مسئولان و ترجیح منافع عمومی بر فردی را ازجمله عوامل فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد.

ارائه پرسش و پاسخ از سوی حاضران و اعضای پنل، از برنامه های جانبی این نشست تخصصی بود.