برگزاری نشست تخصصی نقش روابط عمومی و رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی
نشست تخصصي نقش روابط عمومي و رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتي برگزار شد.
به گزارش نشریه الکترونیکی نگاه، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربایجان غربی در اين نشست كه با حضور مسئولان و كارشناسان روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي و رسانه هاي استان در سالن جلسات استانداري برگزار شد، با تاكيد بر نقش بي بديل رسانه و روابط عمومي ها در تحقق دموكراسي و توسعه، گفت: اقتصاد مقاومتي نسخه روز اقتصاد كشور است و قابليت تعميم به همه سال هاي اقتصاد ايران را دارد.
ناصر حضرتي با اشاره به رويكردهاي اقتصاد مقاومتي، افزود: مطابق سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، تأمين رشد پويا، بهبود شاخصهاي مقاومت اقتصادي و دستيابي به اهداف سند چشمانداز بيستساله از اهداف و برنامه هاي پيش روي اقتصاد مقاومتي است
وی به برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در سطح ملي و استاني اشاره کرد و گفت: اصلاح مسير حركت اقتصاد ايران از شرايط فعلي به سمت رويكردهاي اقتصاد مقاومتي، نيازمند تغييرات جدي در سياستها و برنامههاي اقتصادي است كه بخش عمدهاي از آن در قالب بندهاي مختلف سياستهاي كلّي اقتصاد مقاومتي تبيين شده است.
رئيس خبرگزاري ايرنا در آذربايجان غربي نيز كه به نمايندگي از رسانه هاي استان در اين نشست تخصصي با اشاره به نقش مردم، دولتمردان و سياست گذاران در تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي، افزود: هيچ برنامه اقتصادي بدون همراهي همگاني به سرانجام نمي رسد و نقش رسانه و روابط عمومي در تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي برجسته تر است.
حسن فاخري با بیان اینکه نظام رسانه اي بايد معناي اقتصاد مقاومتي را براي مردم و مخاطبان تبيين كند؛ اظهار داشت: گفتمان سازي در جامعه از نيازهايي است كه هم از سوي مخاطب و هم از سوي سياست گذاران دنبال مي شود.
نماينده روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي استان و مدرس ارتباطات و روابط عمومي نيز در اين نشست تخصصي با تأكيد بر لزوم آشناسازي توده هاي مردم با مفاهيم پايه اقتصادي، گفت: تا زماني كه نظام آموزشي و رسانه اي ما در آموزش اصول و مباني اقتصاد به آحاد جامعه موفق نباشند نمي توان انتظار همراهي و همدلي مردم را در بحث تحقق سياستهاي طولاني مدت اقتصادي داشت.
شفيع بهراميان اعتمادسازي، شفاف سازي، مخاطب شناسي، سياست زدايي از چهره اقتصاد، ترويج فرهنگ مطالبه گري و نظارتي رسانهها، تدوين نظام نامه جامع مسئوليت اجتماعي براي رسانه و روابط عمومي، آموزش و پياده سازي خبرنگاري و گزارشگري توسعه، توجه و بازنشر فرايندها بجاي رويدادها، جريان سازي به جاي دنباله روي از جريانات، توجه به نيازهاي مخاطب براي اقناع سازي، التهاب و ابهام زدايي از اصطلاح اقتصاد مقاومتي، انطباق اقتصاد مقاومتي با سند چشم انداز 20 ساله كشور، اطلاع رساني درست پيامدهاي اجراي اين سياست و محرم دانستن مردم در آگاهي از اين نتايج، نقد منصفانه و نظارت درست و مطالبه گرانه از مسئولان و ترجيح منافع عمومي بر فردي را ازجمله عوامل فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي در كشور عنوان کرد.
ارائه پرسش و پاسخ از سوي حاضران و اعضاي پنل، از برنامه های جانبی این نشست تخصصی بود.